Ako je to so SEO v skutočnosti?
Na optimalizáciu ma nahovoril môj známy, ktorý pracoval pre jednu agentúru. Ponúkol mi takú verziu, že za nič nebudem platiť. Teda že najprv urobí nejaké veci on a ak budem spokojná a uvidím reálne výsledky, tak si môžem u ich firmy objednať tieto služby. V podstate som to mala veľmi zľahčené, pretože som sa nemusela rozhodovať. Poznáte to, keď niečo dávajú, tak berte.
Môj známy ma upozornil na to, že nemôžem čakať zázraky za tak krátku dobu. Išlo o nejakých päť týždňov. Vraj však budem môcť vidieť, či to s mojou návštevnosťou niečo robí, alebo nie. Jeho „kampaň“ bola postavená hlavne na tom, že na internet umiestňoval desiatky spätných odkazov na môj web. Keďže som si o SEO už čo to čítala aj pred tým, vedela som, že by to takto nemá byť. Teda, že vyhľadávače si všimnú každú podozrivú aktivitu. Viete oni ale nebudú asi až tak chytré. V priebehu spomínaných piatich týždňov, na internete pribudlo asi päťdesiat článkov s odkazmi na moju webovú stránku. O SEO sa dočítate i to, že odkazy musia byť umiestnené v textoch, ktoré sú kvalitné. Nič v zlom, ale tieto texty dobré neboli určite. No i napriek týmto veciam, návštevnosť stúpla. Za ten krátky čas to bolo v priemere asi o desať návštev za deň. To naozaj nie je málo. No tak som si teda tú optimalizáciu zaplatila. Za mňa môžem povedať, že sa to naozaj oplatí. Možno sa pýtate, prečo sa to oplatí. No preto, lebo návštevnosť znamená to, že budete zarábať viac peňazí. V mojom prípade sa mi to, čo som investovala do SEO, vrátilo v priebehu pol roka.